Nové logo bratislavskej KUNSTHALLE vychádza z koncepcie letiskového terminálu, jeho autorom je oceňovaný dizajnér, držiteľ Zlatých klincov a Art Prix Martin Bajaník
“Letiskový terminál je v tomto kreatívnom návrhu synonymom modernej Kunsthalle - Centra súčasného umenia, ktorého cieľom nie je vytvárať umelecké zbierky, ale konfrontovať rôzne výrazy súčasného umenia. Rovnako ako letiskový terminál je v tomto ponímaní Kunsthalle bránou do súčasného umenia; z tohoto pomyselného letiska môžu “odlietať” slovenskí umelci do sveta a naopak svetoví, resp. európski umelci “pristávať” na Slovensku,” komentoval svoj vizuálny koncept Martin Bajaník. Brandy vyhrala súťaž na vytvorenie vizuálnej identity KHB, zapojila sa do nej aj agentúra Creo/Young & Rubicam a výtvarník Sano Masár. Rovnako ako bez letiska sa dnes moderná metropola nezaobíde ani bez Kunsthalle. Práve o ňu bojovali umelci, ktorí sa venujú vizuálnemu umeniu takmer dvadsať rokov. Svoju Kunsthalle má už Žilina a vďaka titulu Európske mesto kultúry aj Košice. Hlavné mesto sa pridáva ako tretie. Dom umenia/Kunsthalle sa otvorí v polovici septembra tohto roku vernisážou výstavy PARADOX 90.
Martin Bajaník vyštudoval grafický design na VŠVU v Bratislave. Začínal vo veľkých reklamných agentúrach, aby v roku 2004 založil reklamnú agentúru BRANDY, v ktorej pôsobí dodnes. Za svoje práce získal viacero domácich aj zahraničných ocenení. Na poslednom ročníku národnej súťaže reklamnej kreativity Zlatý klinec získal opäť cenu Zlatý klinec a navyše špeciálne ocenenie poroty “za výrazný umelecký počin v reklame” Art Prix a to za originálny jedálny a nápojový lístok pre Foxford.
Zuzana Golianová
PR manažérka
Dom umenia/Kunsthalle
18. júla 2014 v Bratislave